flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Навчання руйнує стереотипи

02 серпня 2016, 14:01

Як НШС змінює світогляд, ставлення до колег та спонукає здобувати нові знання

в„–32 (1278) 30.07—05.08.2016

ВОЛОДИМИР ГУМЕН, суддя Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області

Навчатися ніколи не пізно. Навіть маючи великий досвід роботи в судовій системі, завжди можна дізнатися про щось нове. Зокрема, знання можна здобути під час навчання в Національній школі суддів: почути думки колег, ознайомитися з практикою вищих інстанцій, а також віртуально побувати в інших країнах та дізнатися про їхню Феміду. Такі курси спонукають по-іншому подивитися на роботу колег та змінюють світогляд.

З 4 до 8 квітня 2016 року я проходив підготовку задля

підтримання кваліфікації суддів місцевих загальних судів, обраних на посаду безстроково. За 23 роки роботи суддею вдруге підвищував свою кваліфікацію. Перший раз це відбулося на початку моєї суддівської кар’єри. Суттєвого покращення своїх знань тоді я, молодий суддя, не відчув, а тому підвищенням своєї кваліфікації займався самостійно в робочому порядку. Поступово збагачував досвід та підвищував професійний рівень. Жодного бажання підвищувати свою кваліфікацію за допомогою курсів у мене не виникало.

Але час вимагає суттєвих змін, у тому числі в судовій системі. Відповідно до закону «Про судоустрій і статус суддів» суддя, який обіймає посаду безстроково, проходить підготовку для підтримання кваліфікації не рідше одного разу на 3 роки.

Жодна академічна година такої підготовки не минула для мене марно. Кожного дня виносив для себе щось нове, чого не знав раніше або ж в чому мав якусь невпевненість. Змістовні інтерактивні лекції судді

Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ Наталії Марчук, котра має певний досвід роботи у вищих інстанціях, дали підказку і впевненість щодо вирішення конкретних питань, які виникають під час розгляду кримінальних справ та під час діяльності слідчого судді в ході досудового розслідування.

Цікаво також було слухати інтерактивні лекції судді Печерського районного суду м.Києва, кандидата юридичних наук Олесі Батрин. Особливо про розгляд резонансних справ щодо захисту честі та гідності, ділової репутації та спростування недостовірної інформації, які систематично розглядаються згаданою установою. І саме на прикладі розгляду таких справ можна досконало вивчити спірні питання, а отримані знання застосувати в інших місцевих судах.

Після спілкування з таким суддею, як О.Батрин, змінюється ставлення до суддів Печерського райсуду м.Києва, діяльність якого постійно висвітлюється в ЗМІ. І, як правило, не з кращого боку.

Крім цього, інтерактивна лекція представника суду королівської провінції Альберта Шейла Дж.Грекола створює уявлення щодо забезпечення гендерної рівності в канадських судах. Для суддів нашої країни це новела, оскільки згадане питання в Україні перебуває на стадії законодавчого врегулювання.

Зазвичай представники місцевих судів не мають можливості здобути подібний досвід у судових інституціях інших держав, адже, як правило, не виїжджають у закордонні відрядження. Тому зустріч із суддею Канади (до того ж з нижчої ланки судової системи) є надзвичайно корисною та повчальною.

Інтерактивні лекції інших доповідачів з іншої тематики, тренінги, практичні заняття щодо кваліфікаційного оцінювання судді також були не менш цікавими.

Проживаючи в м.Прилуках, маючи певний вік, вищу освіту та досвід роботи, я, як, мабуть, і майже всі громадяни України, мав намір побачити в дії реформи, що відбуваються в нашій державі. Можливо, я був

«сліпцем» і не бачив їх чи просто не помічав.

Після закінчення навчання мій світогляд змінився, і я з упевненістю можу зазначити: в НШС утілена в життя, скажу скромно, частина реформи щодо підготовки висококваліфікованих кадрів для судової системи. І в цьому ж, звісно, є велика заслуга як органів законодавчої, виконавчої, судової влади, так і тих науковців, посадовців, котрі організували школу та продовжують у ній працювати. Навчання в школі (за що я їй щиро вдячний) підштовхнуло мене до вдосконалення своїх знань, показало напрямки, в яких потрібно рухатися для цього вдосконалення, та перспективи.