Президент України Петро Порошенко підписав Закон «Про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (щодо запровадження середньострокового бюджетного планування)» від 06.03.2017 № 6161, який передбачає запровадження середньострокового бюджетного планування. Закон спрямований на впровадження бюджетного планування на довше ніж 1 рік. Закон дозволить уже в 2017 році перейти на середньострокове бюджетне планування — формувати бюджет і прогнози відразу на наступні 3 роки.
Основний ефект від прийняття законопроекту полягає в тому, що використання найбільш актуальних макроекономічних показників дозволить зробити точніші прогнози й на наступні два роки після планового.
Документом запропоновано встановити, що Міністерство фінансів України подає зазначені проекти актів на розгляд до Кабміну до 1 червня 2017 року, які Кабмін розглядає і затверджує у двотижневий термін з дня подання. Зокрема, у пояснювальній записці цього нормативно-правового документа зазначено, що перехід до середньострокового бюджетного планування в Україні є не просто технічною зміною у формуванні бюджету шляхом додавання ще двох бюджетних періодів до розрахунків, а системною зміною бюджетної політики, яка має забезпечити стратегічний підхід до визначення пріоритетних заходів та відповідний розподіл обмежених ресурсів; посилення бюджетної дисципліни шляхом визначення та відображення наслідків поточної політики протягом наступних років і забезпечення дотримання стель видатків, а також підвищення передбачуваності бюджетних ресурсів та планування заходів політики відповідно.
Стратегія реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки передбачає, зокрема, розроблення проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 роки, яка включатиме стелі видатків. Практика складання прогнозу державного бюджету виявила, що волатильність економіки суттєво ускладнює підготовку реалістичного (без необхідності подальшого постійного уточнення) прогнозу макропоказників на середньостроковий період, і, як наслідок, надійних прогнозних показників (у тому числі видатків) державного бюджету. До того ж у Законі України «Про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (щодо запровадження середньострокового бюджетного планування)» відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.
Джерело: редакція журналу «Довідник кадровика»