Право громадянина на звернення закріплене в ст. 40 Конституції України, Законі України «Про звернення громадян», Указі Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законі України «Про статус народного депутата України», Законі України «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Законі України від 23.12.1997 року «Про уповноваженого Верховною Радою України з прав людини», Європейській конвенції по правах людини.
Право громадян звертатися особисто, а також направляти індивідуальні або колективні звернення є одним з важливих засобів прояву суспільно-політичної активності громадян, зацікавленості у суспільних справах, захисті власних прав, можливості поліпшувати роботу органів державної влади.
З метою реалізації особистих прав громадян та їх законних інтересів у суді проводиться прийом громадян керівництвом суду. На першому поверсі приміщення суду, у доступному для вільного огляду місці, на інформаційному стенді розміщений графік прийому громадян головою суду, керівником апарату та його заступником. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години.
При розгляді звернень, які надходять до суду, особлива увага приділяється зверненням, які надійшли від ветеранів війни та праці, дітей війни, інвалідів, непрацездатних осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, оскільки дана категорія громадян, потребує соціального захисту та підтримки.
Основними завданнями у роботі зі зверненнями громадян в суді є недопущення надання неоднозначних відповідей, безпідставної передачі розгляду звернень іншим установам, формального розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян.
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату.
З метою покращення організації роботи суду та зменшення кількості надходження заяв та скарг з працівниками апарату суду проводяться систематичні навчання по вивченню Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, Закону України «Про звернення громадян», діючого законодавства, обговорюються інші заходи, які потрібні для правильного та своєчасного розгляду звернень.
На нарадах працівників апарату суду також обговорюються аналізи роботи зі зверненнями громадян, питання щодо етики поведінки працівників суду, заходи, які створюють можливість запобігати виникненню ситуацій, що породжують негативні звернення чи скарги громадян. А наявність на офіційному веб-сайті суду повної та достовірної інформації про розгляд справ та порядок організації роботи суду забезпечує доступ громадян до публічної інформації та підвищує рівень правового інформування населення.
Керівник апарату
Горностаївського районного суду О. В Олійник