09 квітня 2019 року Горностаївським районним судом громадянина Р визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП та зтосувано адміністративне стягнення за ч.1 ст.130 КУпАП - штраф на користь держави в розмірі шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 10200 грн., з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік. Крім того стягнуто з громадянина Р на користь держави судовий збір в сумі 384 грн. 20 коп.
Так, 27 лютого 2019 року близько 00.05 годин на 1 кілометрі автодороги "Скадовськ - Лазурне" громадянин Р, керуючи автомобілем ВАЗ 21083, державний номерний знак НОМЕР_2, з ознаками алкогольного сп'яніння (виражений запах алкоголю з порожнини роту, почервоніння очей та млява мова), відмовився від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного спяніння, чим порушив п.2.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306.
Тим самим громадянин Р вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.130 КУпАП - "відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного сп'яніння".
В судовому засіданні громадянин Р не визнав своєї провини у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП, та пояснив, що 27 лютого 2019 року близько 00.05 годин на своєму автомобілі ВАЗ 21083, він їхав по автодорозі "Скадовськ-Лазурне", де був зупинений працівниками поліції, які без жодних приводів та підстав звинуватили його в тому, що він керував транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння. Він категорично заперечив проти таких звинувачень, оскільки спиртних напоїв не вживав. Пройти огляд на стан алкогольного сп'яніння працівники поліції йому не пропонували.
Після перегляду в судовому засіданні оптичного диску із відеозаписом з місця події громадянин Р змінив свої показання та пояснив, що працівники поліції, звинувативши його у керуванні автомобілем в стані алкогольного сп'яніння, запропонували йому пройти огляд на стан алкогольного сп'яніння за допомогою алкотестеру "Драгер" або проїхати до найближчої лікарні. Він відмовився пройти огляд на стан алкогольного сп'яніння, оскільки в тому не було потреби - він не вживав спиртних напоїв.
Обєктивно зясувавши обставини, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом, суд вважає наступне.
27 лютого 2019 року інспектор третьої роти батальйону УПП в Херсонській області ДПП склав протокол про адміністративне правопорушення серії БД № 429449 про те, що 27 лютого 2019 року близько 00.05 годин на 1 кілометрі автодороги "Скадовськ - Лазурне" громадянин Р, керуючи автомобілем ВАЗ 21083, , з ознаками алкогольного сп'яніння (виражений запах алкоголю з порожнини роту, почервоніння очей та млява мова), відмовився від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного спяніння, чим порушив п.2.5 Правил дорожнього руху та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.130 КУпАП.
Суд пришов до висновку, що протокол про адміністративне правопорушення відносно громадянина Р відповідає вимогам ст.256 КУпАП та правильно складений за порушення водієм п.2.5 Правил дорожнього руху, за що передбачена відповідальність за ч.1 ст.130 КУпАП.
Частина 1 статті 130 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Згідно п.2.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, водій повинен на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого спяніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Згідно ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.